Exchange Server 2007 – Lisanslama ile ilgili değişiklikler


Exchange Server 2007 Aralık ayında piyasaya sunuldu. Yeni Exchange’in lisanslamada önemli değişiklikler bulunuyor. Alım yaparken bu değişiklikleri gözününde bulundurmakta fayda var.
 
– Exchange Server 2007 yalnızca 64 bit makinalarda çalışıyor. 32 bit sürüm yalnızca eğitim ve test sistemleri için bulunuyor ve desteklenmiyor.
– Sunucu için yine Standard Edition ve Enterprise Edition olarak iki sürüm bulunuyor. Bu sürüm isimleri SUNUCUNUN yapabildiklerini tanımlıyor. Enterprise Edition clustering ve daha çok database ve mailbox store (max. 50 adet) destekliyor. Standard Edition’da ise eksi sürümlerdeki gibi bir mailbox store limiti yok. (Exch. 2003’de 75 GB limit vardı)
– Her kullanıcı için kullanıcı erişim lisansı alınması gerekmekte(CAL) Exchange Server 2007’nin Standard CAL ve Enterprise CAL adında iki tip kullanıcı erişim lisansı bulunuyor. Bu farklı CAL isimleri SON KULLANICININ yapabildiklerini tanımlıyor. Enterprise CAL özelliklerini isteyen bir kullanıcı hem Standard CAL hem de Enterprise CAL alması gerekmekte.
– Outlook lisansı artık Exchange Server Kullanıcı erişim lisansı ile gelmiyor. Outlook’a tek ürün olarak ya da Microsoft Office paketleri ile sahip olabilirsiniz. Outlook Web Access ve Activesync (mobil erişim – direct push) için ise ayrıca bir lisansa gerek yok.
 
 
Neden Enterprise CAL?
 
  • E-posta filtreleme (hosted veya sunucu üzerinde) – İster sunucu üzerinde (Forefront ile) isterseniz de Microsoft’tan alınan hosted bir servis ile (Microsoft Exchange Hosted Filtering) mesajlar gelen kutusuna düşmeden antivirus (5 farklı antivirus motoru ile), anti spam ve phishing denetimi yaptırabilirsiniz.
  • Unified Messaging (Birleşik Mesajlaşma) – Exchange Server 2007 ile gelen kutusuna yalnızca e-postalar değil, sesli mesajlar(telefona gelen mesajlar) ve fax’lar da geliyor. Ayrıca Outlook Voice Access ile telefondan posta kutusunu (e-posta, takvim, kişiler…) yönetmek de mümkün. Karşılama servisi ile (auto-attendant) Exchange’i telefon karşılama çözümü olarak da kullanabilirsiniz (ses tanıma + tuş takımı desteği ile) Ses tanımanın Türkçe desteği bulunmuyor.
  • Kullanıcı bazında Kural Denetimi – Outlook’taki kurallara benzer şekilde KULLANICI BAZINDA sunucu tarafında kurallar uygulayabilirsiniz. (per user journaling) Ayrıca yönetilen klasörler ile tüm kullanıcıların gelen kutusunda kurallar tanımlayabilir veya mesaj saklama kuralları için yeni klasörler yaratabilirsiniz.
  •  

    Yorum bırakın