Twitxr, Twitter, Facebook, Flickr, Live ve kişisel bilgi güvenliği


Yemek yiyorum, birazdan film seyredicem, film seyrederken mısır patlatıyoruz, off çok tuvaletim geldi, film harikaydı herkese tavsiye ediyorum., neyse uykum geldi yatıyorum, dur yatmadan bir duş alayım saçlarım kaşınıyor, rüyamda çok acaip böcükler gördüm, sabah kahvaltıda sucuklu yumurta yedim bakın ne güzel sucuk!
 
Bir yandan insanlar kişisel bilgi gizliliği diye yırtınırken diğer taraftan da facebook, twitter bilimum sosyalleşme sitesinde cep telefonu, ev adresi vb. her türlü bilgisini yayar oldu. Bu farklı siteler birbirlerine o kadar bağlı ki. tek bir yerde post ettiğiniz içerik hepsine replike oluyor. Windows Live da artık bu entegre ağın önemli bir parçası haline geldi. ben de son bir iki aydır bu furyaya dahil oldum. Twitxr sayesinde tatilde, evde, işte çektiğim fotoğrafları facebook, blogum vb. bir dolu yere post eder durumdayım. Google Latitude bunu daha da abartıp telefonumdaki GPS’ten arkadaşlarıma koordinat bilgilerimi de veriyor. Yani biriniz bana gıcık olup öldürtmek isterse çok zorlanmayacağı kesin.🙂
 
Bu Web 2.0 enteresan bişey gerçekten, insanları hiç olmdığı kadar bilgiye bağladığı kesin. Ancak kişisel bilginin bu kadar ortada olması problemler yaratmaya başlayabilir diye düşünüyorum. Tom Peters’ın Re-Imagine kitabın ilk birkaç sayfasını okuyanlar bunun önemli örneklerini hatırlarlar (web 2.0 teröristlere dünya ticaret merkezini vurmakta nasıl yardımcı oldu…) Web Servisleri çıktıktan sonra nasıl güvenlik için web services extensions çıktı, bunun gibi bişeylerin de web 3.0’ın parçası olacağını düşünüyorum.

Bir Cevap Yazın

