Müşteri ile sıcak temas


Bu hafta IT Pro dergisinde kapak konusu Birleşik İletişim’di. Benim de bir makalem yayınlandı. Aşağıda buradan da paylaşmak istedim. Bu arada IT Pro dergisini okumayı herkese tavsiye ediyorum. Sektörde kaliteli dergi sayımız oldukça az. ITPro onlardan o iyilerden biri..
 

Modern işletme neredeyse 7 gün 24 saat soluk alıp veren ve fiziki sınırları pek belli olmayan canlı bir organizmaya benzer. Çalışanlar hafta sonu tatillerini değerlendirirken dahi kurumların e-posta sunucuları, web siteleri ve telefon santralleri kesintisiz çalışır. Mobil iletişim ve internetin sunduğu araçlar, çalışanların ofis dışında herhangi bir yerden kurumsal sistemlere aynı rahatlık ve verimlillikle erişmesini kolaylaştırır. Teknolojiler çeşitlenirken kuruluşların müşterilere verdikleri hizmetler de artmakta, ürün ve hizmet portföyleri zenginleştikçe ilişki kurulan kesimlerin sayısı ve ölçeği büyümektedir.

Kurumlar bugün hacmi geometrik olarak artan ve teknoloji ile zenginleşen iletişim trafiğini yönetme gibi ciddi bir sorunla karşı karşıyadır. İletişim araçları verimlilik sağladığı kadar aynı zamanda önemli bir maliyet kalemidir. Tam bu noktada yenilikçi teknolojiler ve zengin yazılım portföyü ile yöneticilerin sorunlarına yanıt veren Microsoft Birleşik İletişim Çözümleri aynı zamanda bu karmaşayı önleyecek en etkili araçları sunuyor.

Microsoft’un Birleşik İletişim teknolojileri, insanların her gün kullandıkları farklı iletişim çözümlerini yazılımın gücü ile tek bir noktada birleştirmektedir. Birleşik İletişim çözümleri, kurumlarda hâlihazırda bulunan teknolojilerin ve uygulamaların yerine geçmek yerine onlar ile entegre olarak çalışanların daha verimli bir şekilde iletişim kurmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Telefon, e-posta, telesekreter, faks, mobil cihazlar, anlık ileti (IM), video konferans ve benzeri tüm iletişim araçlarını tek bir arayüz üzerinden kullanmayı sağlayan bu iletişim çözümleri seti, her biri bu alandaki en son teknolojileri yansıtan Microsoft Office Communications Server 2007, Microsoft Communicator 2007, Microsoft Live Meeting 2007 ve Microsoft Exchange Server 2007 gibi bir dizi entegre üründen oluşuyor.

Microsoft Birleşik İletişim Çözümleri bilgisayar aracılığı ile telefon aramalarını gerçekleştirmek, telesekreter mesajlarına ulaşmak, sesli ve görüntülü konferanslar yapmak ve masa telefonunuzu uzaktan yönetmek gibi sayısız iletişim işlevini etkin bir şekilde yerine getiriyor. Ayrıca kurumların kendi iş uygulamaları içerisinden kişilere bir tıkla ulaşmayı sağlayarak kurum çalışanlarının müşteri, tedarikçi ve diğer kişilerle iletişim hızını da inanılmaz ölçüde artırıyor.

Türkiye birleşik iletişimi sevdi

Yapılan bazı küresel araştırmalar 2010 yılına kadar yenilikçi iletişim çözümlerini kullanmaya başlayan firmaların %80’inin rekabetçi bir konum elde edeceğini ortaya koyuyor. Türkiye’de Microsoft Birleşik İletişim Çözümleri’ne yatırım yapan kurumlarda yapılan bazı araştırmalara göre kurumlar bu yatırımdan kısa zamanda % 500 oranlarında geri dönüş alabiliyor. Microsoft Birleşik İletişim Çözümleri, endüstrinin önemli araştırma kuruluşlarından Gartner Group’un hazırladığı Gartner Magic Quadrant for Unified Communications 2007 ve 2008’de Leaders Quadrant’ta hem uygulama hem vizyon anlamında en yüksek seviyede yer almaktadır.

Türkiye’nin önde gelen saygın kuruluşları ve KOBİ’leri bugün Microsoft Birleşik İletişim Çözümleri’nin kendilerine sağladığı olanakların bilincinde yatırımlarını sürdürmektedirler. Sabancı Holding, Kuveyt Türk, Denizbank gibi Türkiye’nin belli başlı holding, banka ve kamu kurumları Microsoft Birleşik İletişim Çözümleri’nin sunduğu zengin imkânlardan yararlanıyor. Yapı Kredi Bankası 17 bin’i aşan çalışanı ve 838 yaygın şube ağıyla Microsoft Birleşik İletişim Çözümleri’ni tercih etti. Banka tüm birimleriyle kesintisiz bir iletişim ortamına geçtikten sonra, zamandan ve seyahat giderlerinde büyük oranda bir azalma elde etti.

Sanko Holding kuruluşlarından birisi olan İSKO Microsoft Birleşik İletişim çözümleri ile dünyada farklı ülkelere yayılmış olan çalışanlarının sesli ve görüntülü iletişim kurmasını sağlıyor. Farklı platformlardaki çözümlere göre onda bir maliyet ile bu çözüme geçtiklerini vurgulayan İSKO, toplantılarını da internet ortamında gerçekleştirerek seyahat masraflarını en aza indiriyor.

%100 Türk sermayeli ilk altın madeni arama ve işletme şirketi olan Koza Altın İşletmeleri A.Ş, işletmeleri arasında ve dünya çapında iş yaptıkları kuruluşlarla kesintisiz ve güvenli bir iletişim sağlamayı hedefleyerek e-posta altyapısını Microsoft Exchange Server 2007’ye geçirirken, kullanıcılarının verimliliğini artırmak için Microsoft Office Communicator’ı devreye aldı.

Exchange Server 2007 kesintisiz ve güvenli bir e-posta iletişim altyapısı sağlarken, kullanıcılar tarafından hızla benimsenen Office Communicator, ise Koza bünyesinde telefon maliyetlerini yarı yarıya düşürdü.

Microsoft’un kendisi de aktif kullanıcı

Microsoft Birleşik İletişim Çözümleri’nin en büyük kullanıcısı olan Microsoft bu sayede çalışan başına günde yaklaşık otuz dakika verimlilik elde etti. Böylece yılda 86 milyon dolar tasarruf etmiş oldu. Birleşik İletişim Çözümleri ile Microsoft genelinde 45 bin 600 seyahat gerek kalmadığı için iptal edildi ve bu kalemdeki çalışan verimliliği tasarrufu yılda 17 milyon doları buldu. Seyahatlerin bir de çıplak maliyet yönü var. Birleşik İletişim Çözümleri’nin kullanılmasıyla çalışan bazına %10 azalan seyahat giderleri Microsoft’a yılda 93 milyon dolar getiri şeklinde yansıdı. Birleşik İletişim Çözümü ile azalan seyahatler nedeniyle toplamda 100 milyon mil uçuş yapılmamış oldu ve dolayısıyla elde edilen çevre kazancı da çok büyük oldu.

Entegre iletişim sistemi sayesinde Microsoft satış personeli ilişki kuracakları müşterilere ve onlarla ilgili bilgilere daha çabuk erişmeye başladı. Görüşmeler daha hızlı bir şekilde satışa dönüşmeye başladı. Endüstrinin önde gelen araştırma kuruluşlarından Forrester Research sadece kısalan bu satış döngüsü nedeniyle olumlu sonuçlanan tekliflerin %6,5 oranında artış gösterdiğini ve 10 milyon 920 bin dolar tasarruf edildiğini hesaplıyor.

Türkiye’de Microsoft altyapısını tercih eden ve farklı yerlerde ofisleri bulunan kurumlarda iletişim maliyetlerinde sağlanan avantajlar ve kolay entegrasyon nedeniyle Birleşik İletişim Çözümlerimiz hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Yazılımın gücünden faydalanan ve kurumların düşük maliyetler ile geçebileceği Microsoft Birleşik İletişim Çözümlerine talebin mobil çalışmanın yaygınlaşmasıyla hızla artacağını öngörüyoruz. E-postanın 1990’lı yıllarda çalışma dünyasını değiştirdiği gibi, yazılım altyapısı üzerine kurulu Birleşik İletişimin de gelecek on yılda iş dünyasında köklü değişiklikler gerçekleştireceğine inanıyoruz.  

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s