Internet’te İletişim, Nostalji


Internet üzerinden iletişim sürekli şekil değiştiriyor. Ben belki geç keşfettim ama FriendFeed son bağımlılığım. Hatırlıyorum ilk BBS(Bulletin Board System vardı) Orda Yoğurt falan oynardık ama pek de iletişim yoktu. zaten bu internet öncesiydi. Sonra internet ile birlikte ilk Microsoft Comic Chat’i kullandığımı hatırlıyorum. Yaş itibariyle de olsa gerek tamamen bir kız arkadaş bulma mantığı güderek kullandığım tuhaf bir chat client’ı. Gerçi o zamanlar interneti yalnızca erkekler kullandığı için anlamsız bir kullanımdı.
 
Comic chat’i kullanırken öğrendim ki MIRC diye bir şey varmış. Aslında her ikisi de "kanal" veya "oda" tabanlı bir iletişim yöntemi olarak karşımıza çıkıyordu. Konu etrafında ddaya giren kişiler birbiri ile tanışıyor ortaya laf atıyor daha sonra özel sohbetlere çekiliyordu. Burada kesinlikle kim nerede ne yapıyor gibi özel bilgiler paylaşılmıyordu. biraz muhafazakar bir ortamdı diye düşünüyorum şimdiyi düşününce.  MIRC ortamı da herkesin OP olucam derdi ile sona erdi.
 
Mirc’den sonra insanlar yalnızca kendi arkadaşları ile konuşacağı ICQ ve MSN messenger gibi ortamlara geçtiler. ICQ herşeyi başlattı ama sonra oyunu kaybetti.
 
Sonra Web 2.0 kavramı girdi hayatımıza. Blog, Wiki, Facebook, herşeyimizi ortaya döker olduk. Bunları uzuncaya anlatmaya gerek yok ama artık herkes tüm kişisel bilgsini bu ortamlarda ortaya döker oldu.
 
FriendFeed de Web 2.0 ortamlarından birisi. Facebook fazla ticari bir ortam olunca bu tarz twitter, friendfeed gibi ortamlar türedi. burada sürekli ortaya bir konu atılıyor ve herkes yorumlarını yazıyor. aslında yorumlar da sonunda sohbeti getiriyor. Bugün günümün çoğunu FriendFeed’de geçirdim. Bakalım bu comment üzerinden iletişimin sonu ne zaman gelecek.
 
Bir sonraki iletişim yöntemi ne olacak?
 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s